مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸
۰ نفر

خدیجه ستارزاده- البرز- خبرنگار: بخشی وسیعی از محدوده خدماتی منطقه ۱۲ شهرداری کرج به مناطق حاشیه‌نشین مانند آق‌تپه، مهدی‌آباد و قزل‌حصار مربوط می‌شود که مشکلات زیرساختی و عدم تناسب بین امکانات شهری و توسعه ساخت‌وساز، به‌ویژه غیرمجاز، مشکلات زیادی برای شهروندان و همچنین مسئولان شهری به وجود آورده است.

مطالبات  شهروندان روی میز شهردار 

وجود نخاله و زباله در برخی زمین‌های خالی، در و دیوار نازیبا و رنگ و رو رفته ساختمان‌های قدیمی رهاشده، فرسودگی و از بین رفتن کف‌پوش و برخی وسایل بازی در پارک‌ها، وجود سگ‌های ولگرد و حیوانات موذی در پارک‌ها و خیابان‌ها و همچنین آبگرفتگی در خیابان از نمونه مشکلاتی است که در محدوده خدمات شهری منطقه ۱۲ باعث نارضایتی شهروندان و درخواست آنها برای رسیدگی به این معضلات شده است.

  • نمای نازیبای خانه‌های قدیمی

یکی از اهالی مهدی‌آباد با اشاره به کهنه و فرسوده بودن خانه‌ها و به‌ویژه ملک‌های قدیمی که خالی از سکنه هستند می‌گوید: این منطقه به عنوان یکی از مناطق ضعیف و پرآسیب مشکلات زیادی دارد و زندگی را برای ساکنان سخت می‌کند و دیدن نمای خانه‌های قدیمی و نازیبا، درودیوار نوشته شده و چهره مرده شهر روحیه مردم را خراب‌تر می‌کند.

«مجتبی هاشم‌پور» می‌افزاید: صبح که از خانه خارج می‌شویم با دیدن این مناظر و تصاویر دیگر روحیه‌ای برایمان نمی‌ماند. وی می‌گوید: در بعضی زمین‌های خالی هم نخاله‌های ساختمانی ریخته می‌شود و بر این معضلات می‌افزاید. وی با اشاره به جوی‌های خیابان‌ها که باریک و کم‌ارتفاع هستند می‌گوید: بیشتر آنها به دلیل انباشت خاک و نخاله‌های ریز، وقتی آب باران و یا آب خانه‌ها در آنها جاری می‌شود خیلی زود پر شده و در خیابان سرریز می‌شود. این جوی‌ها گنجایش عبور و هدایت آب‌های سطحی را ندارند و کافی است نیم‌ساعت باران ببارد تا در خیابان‌ها آبگرفتگی شود.

  • وضعیت نامناسب بوستان‌های محلی

یکی از اهالی آق‌تپه نیز با بیان این‌که فضای سبز و تعداد پارک‌های این منطقه به نسبت جمعیت آن کم است، می‌گوید: بوستان‌های موجود هم کف‌پوش‌ آنها فرسوده شده و از بین رفته‌اند و برای بازی کودکان مناسب نیستند. «سمیه نوروزیان» می‌افزاید: بیشتر مردم این محدوده در آپارتمان زندگی می‌کنند و کودکان از هر تفریحی محروم هستند و با شروع تابستان به پارک و تفریح بیشتر نیاز دارند. امیدوارم مسئولان شهرداری با در نظر گرفتن این مسائل و شرایط مالی و اقتصادی اهالی این منطقه فکری به حال بوستان‌های محلی بکنند.

  • سگ‌های ولگرد و خانگی

یکی دیگر از شهروندان ساکن در کیانمهر نیز می‌گوید: سگ‌های ولگرد معضلی بزرگ برای این منطقه هستند که باعث ناراحتی و مشکل برای اهالی شده‌اند. «فرهاد شایسته» می‌افزاید: علاوه بر این سگ‌ها که در هر کوچه و خیابانی دیده می‌شوند، در پارک‌ها هم سگ‌های خانگی جولان می‌دهند و صاحبانشان آنها را برای تفریح و پیاده‌روی به پارک‌ها می‌آورند. شایسته می‌گوید: این کار نامناسبی است که برخی شهروندان رعایت نمی‌کنند و حقوق دیگران را زیر پا می‌گذارند و این امر روزبه‌روز بیشتر به چشم می‌خورد و در همه نقاط و پارک‌های شهر گسترش دارد.

  • خدمات شهری انجام‌شده در ۲ ماه گذشته

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری کرج با تاکید بر این‌که شهروندان یک شهر روزانه نیازمند ارائه خدمات متفاوت از جمع‌آوری زباله تا زیباسازی و گسترش فضاهای سبز شهری هستند و همچنین برای شهروندان زیبایی بصری شهر و نشاط و شادابی آن از هر چیز دیگری بااهمیت‌تر است، می‌گوید: خدمات شهری از اولین و مهم‌ترین وظیفه شهرداری‌ها به شمار می‌آید و خواسته‌های بحق مردم مسئولیت مدیریت شهری به‌ویژه مسئولان حوزه خدمات شهری را سنگین‌تر می‌کند.

«مهرداد فیروزبخت» می‌گوید: در ۲‌ماه اول سال فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه‌های خدمات شهری مانند طرح جهادی پاک‌سازی محله‌ای، جمع‌آوری سد معبر به صورت شبانه‌روزی، جمع‌آوری خاک و نخاله از زمین‌های بایر، پاک‌سازی هرروزه معابر منطقه، لایروبی کانال‌ها و جوی‌های منطقه برای جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی، با رویکرد ارائه خدمات مطلوب به شهر و شهروندان انجام شده است.

فیروزبخت با بیان این‌که بیش از ۴۳۰۰‌تن زباله در ۲ ماه گذشته از منطقه جمع‌آوری شده می‌افزاید: از آنجا که بخش قابل توجهی از اعتبارات حوزه خدمات شهری در بحث جمع‌آوری زباله‌هاست، جا دارد که شهروندان تلاش بیشتری برای کاهش تولید زباله داشته باشند.وی ادامه می‌دهد: از این مقدار زباله‌ای که از منطقه جمع‌آوری شده است ۷۲۰۰‌تن جمع‌آوری خاک و نخاله ساختمانی بوده و ۱۰۰ هزار مترمربع از زمین‌های بایر مسطح شده و رفت و روب روزانه معابر منطقه نیز از اقداماتی است که روزانه انجام می‌شود. فیروزبخت با بیان این‌که در ۲ ماه گذشته ۵ هزار متر رنگ آمیزی و پاکسازی دیوارنویسی‌های منطقه انجام شده است می‌افزاید: شست‌وشوی جداول، شست‌وشوی تراکت‌ها و پوسترها، شست‌وشوی تابلو معابر، ترمیم و بازسازی تابلوهای معابر و نصب مجدد، آذین‌بندی ریسه‌های پرچمی، ترمیم و بازسازی سطل‌های مکانیزه، ترمیم و بازسازی سطل‌های پارکی معابر از دیگر اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۲ کرج می‌گوید: رنگ‌آمیزی ایستگاه اتوبوس، رنگ‌آمیزی گاری دستی پاکبانان، تعویض پرچم‌های معابر و میادین، جمع‌آوری بنرهای غیرمجاز، تعمیر و رفع نقص دریچه، جمع‌آوری داربست‌های غیرمجاز، جلوگیری از عملیات ساختمانی صادره از شهرسازی، رفع آثار بناهای غیرمجاز و برخلاف مجوز، گرفتن دستور از مقام محترم قضایی برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیز از کارهایی بوده که برای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان انجام شده است.

  • ساماندهی پارک‌های منطقه 

فیروزبخت با اشاره به افزایش دمای هوا و حضور پررنگ شهروندان در پارک‌های منطقه و لزوم رسیدگی و آمادگی همه پارک‌ها می‌گوید: ۱۱۱۷ متر مربع کفپوش گرانولی شانه‌تخم‌مرغی برای پارک‌های هامون، امام و مهدیه در کیانمهر انجام شده و بهسازی کف‌پوش پارک‌های دیگر نیز در دستور کار این منطقهاست. وی می‌افزاید: شهرداری منطقه به دلیل فرسودگی و گذشت عمر مفید کفپوش‌های پارک‌های نام‌برده‌شده و درخواست شهروندان برای تعویض کفپوش مجموعه‌های بازی کودکان و جلوگیری از بروز خطرات احتمالی برای کودکان در حین بازی اقدام به جمع‌آوری کفپوش‌های قدیمی و فرسوده کرده است و این اقدام در دیگر پارک‌ها نیز ادامه دارد.

  • جلوگیری از ورود سگ‌های خانگی به پارک‌ها

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به این‌که ورود حیوانات خانگی به پارک‌ها موجب ناراحتی شهروندان می‌شود می‌گوید: سعی شده با فرهنگ‌سازی مشکلات ناشی از این مساله را کاهش دهیم و در ماه‌های آینده به شکل جدی‌تر با این موضوع برخورد می‌شود تا رضایت اکثریت شهروندان جلب و آزردگی خاطر آنها در این خصوص رفع شود. «مهرداد فیروزبخت» همچنین اظهار می‌کند: با هدف ترمیم و ساماندهی وضعیت جداول منطقه و در راستای بهبود وضعیت جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب، ارتقای سطح بهداشت محیط زندگی و ایجاد رضایت شهروندان و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، عملیات جدول‌گذاری در برخی مناطق مانند بلوار ارم چهارم شرقی در دستور کار حوزه فنی و عمران منطقه قرار گرفت و ساماندهی معابر و نهرهای منطقه و همچنین زیباسازی فضاهای شهری و مناسب‌ سازی، عملیات بهسازی و مرمت جداول معابر دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 443312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha